Taldekideak

martes, 29 de noviembre de 2011

LEHENENGO BILDUMA: ESKOLA ETA IKTak

Marco estratégico de Euskadi ante la sociedad de la información en la escuela.

Testu hau programa, plan eta postulatu ezberdinetan datza. Hauek Europan Informazioaren gizarte honetan eman diren aldaketak ahalbidetzeko sortu dira. Iraultza digitalak bete betean gure gizarteko alor guztietan hedatu egin dira eta eguneroko bizimodua erraztu duten  aldaketa desberdinak eman dira.


Políticas europeas sobre buenas prácticas sobre TIC  en la escuela.

Duela hamarkada bat baino gehiago, IKTak eskola guztietan sartzen sailkatzen hasi zen. Egiteko hau lortzea, pentsatzen zen baino askoz zailagoa izaten ari da eta esfortzu asko egitea beharrezkoa izan da pixkanaka lortu ahal izateko. Prozesu hau moteldu egin denez, uste baino denbora gehiago irauten ari da.
Egun, teknologíak ia eskola guztietan presente dago. Honi esker,ikaskuntza dinamikoagoa bihurtzen da eta ikasleak motibatuagoak daude.



De tecnologías de la información  y la comunicación a recursos educativos (Juana Mª Sancho Gil)
 
Zaila da IKT-ak (Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak) ikaskuntza prozesua eta emaitza hobetzen duen irakaskuntza modua bihurtzea, baldin eta irakasleek, hezkuntzako adituek… irakasteko eta ikasteko moduak berrikusten ez badituzte.

IKT-ak eguneroko bizitzaren arlo desberdinetan aldaketak ekarri dituzte, lan munduan, ekonomian eta hezkuntzan besteak beste. Hezkuntzari dagokionez, IKT-ak eragin handia dute haurtzaroaren garapenean, ikasteko eretan eta inguratzen gaitasunaren esanahiak eraikitzean.

Beraz, pertsona askok IKT-etan hezkuntza berrantolatzeko eta hobetzeko aukera ikusi dute. Nazioarteko hainbat erakunde ikasleei gaur egungo informazioaren gizartean hezitzearen garrantziaz hitz egiten dute, ikasleek erraztasunez komunikatzeko, kritikoki pentsatzeko eta arazoak konpontzeko ezinbestekoa delako.

2000. urtean “Comisión Europea”-k ikerketa proiektuak aurketzeko deialde bat antolatu zuen “Biharko Eskola” izena zuena. Bertan, School+ Más proiektua aukeratu zen, eskola berri bat eraikitzeko sistema informatikoa izanik. Proiektu honen iritziz, gaur egun eskolei baliabideak eta irakasleei formakuntza eskaintzen zaie, eskolen beharrak, egungo curriculumeko mugaketa… kontutan hartu gabe.

School+ Más proiektuaren helburu guztiak lortu ziren. School+ Microcosmo izeneko sistema bat eratu zen, irakasteko modu desberdinak aurrera eramatea ahalbidetzen zuena, bai modu trandizionalean, bai eta berritzaileetan oinarritutakoak ere. Honen guztiaren helburu nagusia ikasleen ikaskuntza bermatzea zen.



La tecnlogía educativa en un mundo tecnlogizado 

Azken urteotan eman den  informazioaren eta komunikazioaren teknologia digitalen garapenaren ondorioz irakasleek horiekiko duten interesa gero eta gehiago areagotzen ari da heziketan sortutako erronkei aurre egiteko. Hori dela eta, hezkuntza-teknologiako ikertzaileak interes handia jartzen ari dira gai honen inguruan. IKT-ek gizarteko alor guztietan duten eragina dela eta, ikerketen eta teknologiaren inguruko proposamenen erronketako bat , teknologia-hezkuntzak jasotako ezagutza ez minimizatzea izango da, horrela akats berak egiten ez jarraitzeko. 



Organización educativa de los medios y recursos tecnológicos

Ikastetxeen zuzendaritza-karguek edo taldeek IKT-ren hezkuntza erabilpena planifikatzeko ardura daukate eta horretarako curriculumaren diseinuko dokumentuetan bere estrategiak definitu behar dituzte. Honela, ikastetxe batek duen organizazio modeloa, Modelo Teknologikoaren Adopzioa, Integrazio Katalitikoaren Modeloa edo Integrazio Kulturalaren Modeloa, funtsezkoa da ikastetxe testuinguruan teknologi berrien ikuskera eta erabilpenerako. Hiru modelo hauek IKT-ren planifikazio, organizazio eta erabilpena gutxienetik gehiagora doaz.
       
Gaur egun, IKT-ri dagokionez, ikastetxeak profesional ikaskuntza komunitate bihurtu behar zuen, honek ikasten duen komunitatea baita eta bertan bere partaide guztiek helburu komunak taldean kooperatibo moduan lantzen baitituzte.



Aula y docentes
Gure ustez, umeen garapen osoa gauzatzeko lankidetza irakaskuntza ezinbestekoa da. Beraz, testuaren edukiarekin bat gatoz. Kontuan izan behar dugu, lankidetza-ikaskuntzak ahalmen desberdinak bereganatzea errazten duela; esaterako, taldeko jarduerak planifikatzea eta gauzatzea, iritzi ezberdinak ezagutzea eta errespetatzea, arazoak konpontzea… eta gure iritziz gaitasun hauek oso baliagarriak dira ikasleek gizartean modu egokien moldatzeko.
Hala ere, ikaskuntza mota hau aurrera eramateko beharrezkoak dira, bai irakaslea rol egokia hartzea, bai ikasle guztiek parte- hartzea, bai eta erantzukizun indibiduala onartzea.
Laburbilduz, ikaskuntza mota honi esker, ikasleek edukiak ikasteaz gain, gaitasun sozialak bereganatzen dituzte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario